poniedziałek, 8 grudnia 2014

Mikołajkowo + pierniczki ;)

Cześć.
Weekend miałam taki zalatany, że nawet nie miałam czasu usiąść i odpocząć, dlatego zrobiłam sobie dziś dzień wolny, od szkoły. Ale wcale nie oznacza to, że spędziłam go źle. Wręcz przeciwnie. Chłopak zjechał, więc był jak najbardziej udany :)
Na weekend przyjechała również siostra cioteczna, z którą w piątek piekłam kopiec kreta a w sobotę zaszalałyśmy z pierniczkami :) 

Oto przepis na pierniczki, który miałam od jednej z Was:
 Składniki:
- 2 szklanki mąki
- 3 jajka
- 2 łyżki oleju
- 3/4 szklanki cukru
- 2 łyżki miodu
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 paczka przypraw do piernika
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżka kakao
Olej rozgrzać razem z miodem, resztę składników wymieszać razem w misce. Dodać olej z miodem i wyrobić ciasto. Odłożyć do lodówki. Następnie rozwałkować i wycinać kształty jakie sobie wymarzymy. Gdyby ciasto za bardzo przywierało, możesz śmiało dodać więcej mąki. Piec w temp. 180 stopni przez 10-15 minut. ;)

Ja robiłam z 1,5 porcji a i tak w przyszłą sobotę jeszcze dorobię, bo rodzina na święta robi się duża i pewnie mało ich będzie :)

Wyszły mi takie 3 w miarę głębokie pudełeczka. Oczywiście sporo z nich zaraz po upieczeniu znalazło się w brzuchach mojej rodzinki, ach nie umieją czekać. Przed Wigilią się ozdobi i będzie pięknie :)

Oraz jak to w Mikołajki, odwiedził mnie w nocy Święty Mikołaj. Wychodzi na to, że byłam grzeczna :) W zimowych butach znalazłam słodycze i szklaneczkę:

A następnie w kapciu znalazłam:
Taką malutką torebeczkę, a w środku:
Takie śliczne pudełeczko, a w nim :
Taki cudny naszyjnik z serduszkiem <3 Kocham mojego Mikołaja ;* Mam nadzieję, że w Święta o mnie nie zapomni :)
Życzę miłego dnia, Paula.

6 komentarzy:

  1. Smakowicie wyglądają te pierniczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje! Wygrałaś konkurs na moim blogu.
    http://parkspati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. pierniczki wyglądają smakowicie ! u mnie też już zaczyna się pieczenie na święta ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio też robiłam pierniczki z tego przepisu:)Pyszne są;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny naszyjnik! A przepis na pierniczki mam już sprawdzony od mojej babci :)
    Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń